PLEIN OOST

Het gebouw

Het gebouw Plein Oost huisvest de Martin Luther Kingschool en SBO Hildebrand. Het is een ruim opgezet gebouw met veel licht. We beschikken naast ruime klaslokalen over grote gemeenschappelijke ruimtes, een prachtige gymzaal, een keuken, een technieklokaal en veel extra spreekkamers. Er is ruimte om buiten te spelen op het grote schoolplein voor de school, op het terrein van voetbalvereniging DSK en voor de kleuters er is er een plein met duikelrek, buitenkeuken en zandbak achter de school.

Zelfvertrouwen is voor kinderen heel belangrijk om iets nieuws te leren. Het is voor de leerkracht belangrijk allereerst aan te sluiten bij de dingen die de leerlingen wel kunnen. Door het opdoen van succeservaringen groeit het zelfvertrouwen. Daarna bieden we, in kleine overzichtelijke stapjes, de nieuwe leerstof aan.