Visie

‘De functie van onderwijs is om iemand te leren om intensief te denken en kritisch te denken. Intelligentie plus karakter: dat is het doel van de ware opvoeding.’ Martin Luther King jr.

De Martin Luther Kingschool staat in Haarlem-Oost. De kinderen die onze school bezoeken zijn afkomstig van over de hele wereld. Daarmee brengen zij een ongelofelijke rijkheid aan culturen de school binnen. Op de Martin Luther Kingschool werken, leren en leven we samen. Er is ruimte voor volledige ontwikkeling van ieder kind op zijn of haar eigen niveau.

Kenmerken naast andere scholen

Het pedagogische en didactische klimaat
Op de Martin Luther Kingschool zetten wij in op een helder en consequent pedagogisch en didactisch klimaat. De rollen en de verantwoordelijkheden van de verschillende geledingen – kinderen, ouders en teamleden – zijn duidelijk van elkaar onderscheiden, waardoor een rustig, veilig en daarmee productief schoolklimaat is ontstaan.

Wij hebben een aantal jaar gelden de pedagogische methode PBS (Positive Behavior Support) ingevoerd. In de loop van de tijd blijven onze teamleden ten alle tijde bijgeschoold en zorgen we er voor dat nieuwe leerkrachten, die ons team komen versterken, vanaf de eerste werkdag kunnen werken met PBS.

Schoolplan

Voor ons schoolplan, klik hier: Jaarplan 2022-2023

Indachtig de visie van onze naamgever van de school: Een gelukkig kind is een lerend kind en zal een sterke en kritische volwassene worden.

Wilt u een rondleiding door de school aanvragen?

Meld u aan voor een kennismaking!